Hyra kontorshotell

Utan bra lokaler att bedriva din verksamhet i kan det vara svårt att utnyttja potentialen hos anställda och i din affärsidé. Rätt kontorslokal är en lika viktig aspekt för arbetsmiljön som innehållet i den, och den behöver vara tillräckligt stor, luftig och ändamålsenlig. Läs mer om lokalens betydelse för arbetsmiljön hos Arbetsmiljöverket.

Hyra kontor i Stockholm och Göteborg

Om du behöver hyra kontorslokal finns det i de flesta städer många aktörer att välja mellan. Här är exempel på pålitliga uthyrare av kontorslokaler om ditt företag har sin verksamhet i Stockholm, Göteborg eller Malmö.

Hyra kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö

Om du behöver hyra kontorslokal finns det i de flesta städer många aktörer att välja mellan. Här är exempel på pålitliga uthyrare av kontorslokaler om ditt företag har sin verksamhet i Stockholm, Göteborg eller Malmö.

Quick Office – kontorshotell Stockholm och Malmö

Quick Office erbjuder kontorshotell i Stockholm för mindre och medelstora företag. Här följer man utvecklingen och talar idag om workspaces snarare än kontorshotell, och fokuserar på flexibla kontorslösningar. Sedan 2017 erbjuder Quick Office även kontorshotell i Malmö, där ett totalrenoverat kontorshotell nu finns tillgängligt att hyra.

GöteborgsLokaler – kontors- och butikslokaler i Göteborg

GöteborgsLokaler ägs av Göteborgs Stad och är därmed en garanterat seriös aktör och uthyrare av lokaler i Göteborg. Som kommunägt bolag har man ett genomgående kvalitetsarbete och samhällsansvar. Hos GöteborgsLokaler kan du hyra kontor och vara säker på att lokalerna är kvalitetssäkrade och lever upp till gällande standard.

Hyra kontorslokal – 6 frågor att tänka på

När du ska hyra ditt första eller nästa kontor är det mycket du behöver tänka på. Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna som du bör ha ett svar på innan du skriver på ett hyreskontrakt.

Hyra kontorslokal – 6 frågor att tänka på

När du ska hyra ditt första eller nästa kontor är det mycket du behöver tänka på. Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna som du bör ha ett svar på innan du skriver på ett hyreskontrakt.

1. Eget eller delat kontor?

Delade kontorslandskap är idag ganska vanliga, men precis som med att bo i kollektiv ställer det vissa krav på samarbetsvilja och förmåga att komma fram till kompromisser. Ett eget kontor kanske är dyrare, men ger större frihet att använda och inreda kontoret som man vill.

2. Vilket är bäst läge för ditt kontor?

Det är lätt att attraheras av nybyggda kontor i centrala delar av staden, men fyller det någon funktion för ditt kontor att ligga där? Blir det kanske till och med längre för de anställda att ta sig till kontoret, och kan den högre hyran verkligen motiveras?

3. Vilken storlek på lokalen?

Även när det kommer till storleken kan det vara lätt att få hybris. Vilken golvyta har du faktiskt behov av i din verksamhet, och är priset per kvadratmeter rimligt? Det är viktigt för arbetsmiljön med rymliga lokaler, men planera noga för att hitta rätt storlek.

4. Kommer personalstyrkan att växa?

Den perfekta lokalen måste såklart anpassas efter hur många som ska arbeta där. Om du planerar att få tillökning i personalstyrkan måste lokalen ha plats för fler arbetsplatser. Möblera smart och prioritera rätt – är ett skrivbord viktigare än ett flipperspel?

5. Vilka är grannarna?

Grannar behöver inte vara ett nödvändigt ont – tvärtom. Med rätt grannar kan du göra värdefulla utbyten och samarbeta både kring lokalyta och affärsmässigt. Kolla upp vilka grannar som finns innan du skriver på, och om de är där för att stanna.

6. Hur ser tillgängligheten ut?

Ett högt beläget kontor med utsikt över staden är visserligen häftigt, men vad innebär det för anställda som inte kan gå i trappor? Tänk på att göra ditt kontor tillgängligt för alla människor – inte bara de som arbetar hos dig för tillfället.